Lördag...

Det ljuvliga vädret från gårdagen var helt borta idag. Man kunde ana en del värme i luften i morse, men regn och åska var ändå det som dominerade vädret.
Efter en stadig frukost på Perkins (restaurangen på utbildningscentret är stängt för helgen) åkte vi ut på utflykt.
Jag, Scott  och Eddie åkte först och besökte Gander Mountain, en jakt- och fiskebutik modell stor,  där vi tillbringade nån timme. Därefter fortsatte vi till Cabela's som är en ännu större jakt- och fiskebutik. Efter att ha gått runt och dreglat tog jag ett gäng bilder på några av alla uppstoppade djur som fanns. Förrådet av handladdningsutrustning fick sig en liten påfyllning, men inte en så omfattande påfyllning som jag hade hoppats på.
Tyvärr var det tunt på hyllorna på båda butiker, både på grund av den ekonomiska krisen, men även av politiska skäl. Det finns en misstanke om att den nye presidentens administration kommer att skärpa vapenlagar och  lägga skatt på ammunition, så därför har folk hamstrat ammunition för att slippa betala extra skatt.




Tyvärr verkar uppkopplingen till MSN ha skurit ihop nu. Brandväggen ut från gästnätverket här på utbildningscentret vill inte låta någon koppla upp mot varken messenger eller andra av Microsofts tjänster. Hoppas det bara är temporärt... Känner mig genast lite längre ifrån Sverige när en så enkel liten livlina inte finns där...
Skype verkar däremot lyckas med att koppla upp sig... Vaför har inte alla skype???


Kommentarer
Postat av: Henrik

hmmm...tänk att jag hade en namne åver där...BP

2009-04-26 @ 22:09:38
Postat av: David

Jupp... okänd tvilling kanske?

2009-04-26 @ 22:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0